Az érintett intézmények közül a Nagyasszonyunk Katolikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium, illetve a Constantinum Katolikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Kollégium intézmények általános iskolai; míg a Szent László ÁMK középiskolai osztály bevonásával valósítják meg a pályázat célkitűzéseit.
Indikátorok:
– Bevont intézmények száma: 3
– Bevont osztályok száma: 3 (intézményenként 1)
– Közvetlen fejlesztési célcsoport: egy gimnáziumi képzésben részt vevő 9. évfolyamos osztály, 2 általános iskolai osztály; kiemelt figyelmet kapnak a sajátos nevelési igényű és tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók
– Közvetett fejlesztési célcsoport: a tantestület, a partnerintézmények pedagógusai, szülők
– Képzésben, átképzésben résztvevő pedagógusok száma: 40
– Produktum: Tanévenként a szakmai megvalósításban közvetlenül részvevő pedagógus 10 digitális óravázlatot, óratervet, tanmenetet, tananyagot készít, próbál ki és ezeket megosztja a partnerintézmények pedagógusaival illetve feltölti a Nemzeti Köznevelési Portálra.
Fejlesztési célok:
Célunk, hogy tanulók az ismeretszerzés képességét sajátítsák el digitális pedagógia alkalmazása során, a tudás pedig e képesség készségszintű alkalmazása legyen. A tanulók egymással együttműködve keressenek alternatív válaszokat, majd közösen értékeljék és alkalmazzák azokat. Célunk olyan pedagógiai módszerek alkalmazása, ahol a tanulónak rögtön sikerélménye van, a tanárnak sokkal több lehetősége van azonnal visszajelzést adni, értékelni, jutalmazni.
Célunk a matematikai kompetencia fejlesztésének és a természettudományos megismerés támogatása digitális eszközökkel és digitális tananyagokon keresztül
A természettudományok megismeréséhez és megértéséhez a pedagógusok az újszerű szemléltetés mellett az összes tanulót be tudják vonni a kísérletek végrehajtásába, kiértékelésébe.
A pedagógusok digitális kompetenciájának fejlesztése.
A digitális „okos” tanterem kialakítása során célunk, hogy a terem berendezése és elrendezése alkalmas legyen a digitális környezet XXI-i századi követelményeinek és a beszerzésre kerülő hardver eszközök, a legmodernebb IKT és mobil eszközök legyenek.
Események az indulástól:
A 2018.01.01-én elindult projekt keretében a fenntartó mindhárom intézményében kialakításra került egy-egy úgynevezett okostanterem. A tavasz folyamán beszerzésre került a terem bútorzata (tanuló, tanári asztalok és székek), megvásároltuk a Mozaik kiadó komplex digitális tananyagait. A nyár folyamán érkeztek meg az intézményekbe a digitális eszközök: interaktív megjelenítő számítógéppel, tanulói tabletek (tok és billentyűzet) telepített applikációkkal, tanári laptopok, 3d nyomtatók és a tablettároló zárható szekrények.